tisdag 6 januari 2009

Mardrömmar

Det här kommer att bli en lång och sömnig dag, inte bara för att det är ännu en onödig helgdag mitt i veckan utan för att Lilla L. har drömt mardrömmar och levt rövare större delen av natten. Hon blir verkligen upprörd av mardrömmar, kan inte somna om och är nästan medvetslös av trötthet. Gråter, skriker - och har ingen aning om vad hon vill. Det är bara att försöka med allt som finns till hands; försöka somna om i soffan eller någon annan säng än den egna, koka väling, prata lugnande, titta på film, läsa sagor, hålla tyst, gå omkring, försöka somna om igen, torka tårar, titta på mer film, klia ryggen, leta rätt på alla Teletubbies, försöka somna om igen.

Nu sitter Lilla fröken vimmelkantig av trötthet i soffan, tittar på film och kramar Po. Maken ligger utslagen och sover. Själv känner jag mig som om jag ska...spy. Jag är en sådan vekling.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som ickeförälder kan jag meddela att en sån natt klarar bara ni föräldrar med vettet i behåll. Jag hade för länge sedan gått tillbaka till BB:s returavdelning för att reklamerat produkten och bett om att få min nattsömn tillbaka.

Så kom inte här och påstå att du (eller maken för den delen) är veklingar! I mina ögon är en helt vanlig dag i sällskap av den mindre sorten helt vansinnigt jobbig (men rolig).

Fast jag misstänker att det är värt varevigaste sekund :)

Världen enligt J. sa...

Mmm, men ibland är det nära att man traskar bort till returavdelningen. Mycket nära.