fredag 2 januari 2009

Prylar, prylar

Rastlösheten har slagit till. Först sorterade jag skivor i några timmar (det här är ett fenomen som sannolikt bara är bekant för människor som tokkonsumerar skivor: de måste sorteras in bland de redan befintliga och "flyttas efter" i hyllorna). Sedan tvingade jag maken att hjälpa till att möblera om på övervåningen. En gigantisk hylla, fylld med vinylskivor, papper och tidskrifter tömdes och flyttades in i Lilla L:s rum. Vinylskivorna packades ner i plastbackar och bars ner i källaren (en mycket maskulin aktivitet...). En liten bokhylla slängdes ut från Lilla L:s rum. Alla leksaker och böcker stuvades in i den nya hyllan. En gästsäng som har stått mitt på golvet i arbetsrummet (en placering som skulle ha fått vem som helst som har öppnat en feng shui-bok at vråla av ångest) har fått en mer rimlig placering, där den gigantiska hyllan stod tidigare.

Nu känns det lite bättre.

2 kommentarer:

Malin sa...

Hej hallå! Satt och kikade tillbaka i tiden på min blogg och du hade kommenterat något då för länge sedan. Kikade in här och ja, vad bra du skriver och med tyngd. Mina egna, rätt slätstrukna inlägg känns rätt opersonliga och ytliga i jämförelse... Kör på!

/Mönstermosntret

Världen enligt J. sa...

Åh, tack! Smicker gör susen på en sur gnälltant som jag!