torsdag 15 januari 2009

Välkommen till kaoset

Idag mår vi lite bättre. Hittills inget kräk, bara två matta damer. Den mindre av damerna, hon som mäter 90 centimeter över havet, börjar dock kvickna till. Resultatet av detta är att hemmet ser ut som en krigszon. Vardagsrummet är täckt av samtliga Byggare Bob-bilar, ett Teletubbiepussel med ungefär 100 bitar, en hink med duplo, böcker, några Teletubbies i mjukdjursform, en Bobby Car med släpvagn, en dockvagn och en låda med diverse småpryttlar. Just nu sitter den 90 centimeter höga damen och kastar pusselbitar på mig. I bakgrunden skrålar Cars-filmen, om jag stänger av den börjar damen i fråga att vråla. Det är härligt att vara sjuk.

3 kommentarer:

Josefine sa...

det är så kul när det är många småsaker att plcoka upp... man känner sig liksom som askungen då (fast helt utan balen då så klart). eller hmm.. det var nog städerska jag tänkte på. lilla s här hemma har upptäckt att hon älskar smålego. speciellt att ta upp det i köket. och allra helst när man lagar mat. lego är inte skönt under fötterna nej nej. hoppas du piggnat till nu! och grattis till de två åren!

Anonym sa...

Hoppas ni tillfrisknar snart! Det där kaoset lät påfrestande för en pigg och kry. Jag kan bara drömma om hur illa det är då man har vinterkräksjukan. :(

Världen enligt J. sa...

Det är så vidrigt, alla dessa färgglada saker som man klivar och snubblar över. Jag orkar inte med det just nu!