onsdag 11 februari 2009

Att inte kunna bestämma sig

Jag tillhör den delen av befolkningen som spenderar en hel del tid på att bekymra mig över saker som kanske, möjligen, eventuellt kommer att hända i en avlägsen framtid. En hel del tid går också åt till att bekymra mig över misstag som jag redan har begått. Stora som små. Just nu sitter jag och funderar på ett jobb. Ett jobb som jag sedan länge har varit intresserad av - och som nu är vakant. Detaljerna är dock mer än lovligt luddiga. Jag har ärligt talat inte mer än en vag aning om vad det innebär. Det går självklart att ta reda på - men då måste jag också outa att jag är intresserad av jobbet. Vilket det kan finnas skäl till att vara försiktig med. Eller så spelar det ingen roll - vem vet?

Jag har ungefär en vecka på mig att fundera på om jag ska söka jobbet. Ett litet steg mot detta var att jag uppdaterade min CV idag. Lite skrämmande. Man vet ju vad man har, men inte vad man eventuellt får...

3 kommentarer:

S sa...

Ojoj, det lät spännande! Men det känns också skrämmande likt mig själv....

Anonym sa...

Spännande!

Ahh denna ständiga beslutsångest. Jag och just den är polare. Kompadres. Ofta.

Anonym sa...

Äsch, nu klickade jag iväg inlägget för fort.