måndag 9 februari 2009

Att påbörja

I fredags satte jag en liten sten i rullning. En sten som jag har låtit ligga väldigt stilla, under ganska lång tid. I fredag skickade jag nämligen iväg en förfrågan om en intervju - idag fick jag ett positivt svar. Jag har ett ganska kluvet förhållningssätt till att göra intervjuer. Å enda sidan är det oftast både kul och givande. Å andra sidan är det väldigt mycket jobb, både i förberedelser och efterarbete. Att göra denna intervju innebär också att jag påbörjar ett betydligt större projekt, som jag har klurat på ett bra tag. Just nu känns det mest förväntansfullt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt! Stenar är det meningen att man ska rulla lite på ibland. Lite eller mycket spelar ingen roll men rulla lite ska dom. Ibland.

Det är så befriande då man väl tagit beslutet. Då rullar de liksom lättare därefter.

Josefine sa...

Oj det låter väldigt spännande! Jag borde nog också sätta lite stenar i rullning minsann.

Världen enligt J. sa...

Yes, det är skönt! Särskilt när stenarna börjar bli mossiga, för att använda slitna metaforer.