lördag 14 februari 2009

Konsumtionsbekännelse

Principer finns till för att brytas. Eller hur? Visst är det så? Oavsett svaret så är det nog på plats med en konsumtionsbekännelse.

Idag inhandlades en klänning. En egentligen helt onödig klänning, men som i ögonblicket motiverades av att jag kände mig så obeskrivligt tråkig och ful. Jag behövde helt enkelt köpa en lagom glamourös klänning. Den är grå, gul, svart, blank och med konstiga detaljer. Till mitt försvar kan anföras att den inte var dyr.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen DÅ så, då räknas det inte! :)

S sa...

Det var ju dags att sluta se ut som en åldrad indie-tant! Då kanske klänningen var ett steg i rätt riktning?!

Världen enligt J. sa...

Jo, det hade ju faktiskt med det att göra - att jag inte har lust att gå omkring och så ut som ett gammalt indietroll. Här ska dressas upp!