onsdag 25 februari 2009

Monarkins död?

Det var då ett väldigt tjatande om Vickan och Daniel! Så mycket tjatande att uppenbarligen jag också måste kommentera det hela. Nu måste jag nämligen lyssna på makens ändlösa monologer om hur nationen ska lösa problemet med monarkin. Svaret lyder: valkung. Ett första kriterium, enligt maken, är att vi bör välja en stor och respektingivande kung. Han bör vara huvudet högre än alla andra, ungefär som Gustav Vasa. Nästa kriterium är att han alltid måste se arg ut. Mitt bidrag till denna lista är ett stort rött skägg. Det är tydligen helt självklart att valkungen är en kung och ingen larvig drottning. Håhåjaja.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tack! Den den nya kungen får gärna vara minst normalbegåvad också som omväxling!

Ponder sa...

Jag vet inte vad jag tycker, men ett stort rött skägg vore väl bra fint på Viktoria om inte annat? ;)

Sofia - menar du att nuvarande kungen inte är normalbegåvad?

Världen enligt J. sa...

Hehe, det skulle sitta fint! Både skägg och normalbegåvning!