tisdag 10 mars 2009

Kärlekslådor?

Jag blir ofta förbryllad. Inte minst när jag läser tidningar som Mama. Är folk verkligen så pyssliga och genomtänkta som de försöker framstå som? Är det normalt att ha speciella överraskningsdagar för sina partners, typ att man den sista söndagen i varje månad fixar en romantisk överraskning? Eller kärlekslådor, där man lite charmigt och spontant kan lägga kärleksbrev och...snäckor till sin partner. Jag menar, vem f*n har snäckor hemma? (Hur går det ens till att lansera idén om en kärlekslåda i hemmet?) Eller folk som berättar om hur de fixar barnvakt en vanlig torsdagskväll, klär upp sig i klänning/kostym/högklackade pjuck och har supé med sin partner hemma i matrummet? För att det är så viktigt att vara fina inför varandra.

Ehhh. Det är klart att det är viktigt med kärlek och romantik. Jag är bara lite förbryllad.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har inga barn och inga kärlekslådor heller för den delen. Kanske det är just därför vi inte har några barn. Eller så kanske inte...

Jag är nog lika förbryllad jag. Vem har tid och ork att fixa med någon kärlekslåda? Vad ska man med den till? Jag tror min sambo skulle ha svårt att hålla sig för skratt om jag kom hem med en sån låda tror jag.

Jag har fullt upp med att bara ordna en god middag och inhandla ett gott vin till.

Världen enligt J. sa...

Ja, maken skulle ha mycket svårt att hålla sig för skratt. Men det är ingenting mot hur förvånad han skulle bli av en snäcka eller ett gelehjärta...

Lotta sa...

Jag tillhör då inte kärlekslådefolket. Har inte hört någon annan som pysslar med sådant heller. Men att skriva om det och ge folk dåligt samvete över sitt dåliga (som de då tror) förhållande kan de i alla fall.

Elin sa...

Jag tycker man förundras över mycket i t.ex mama eller när man läser i kändismammors bloggar. Det bakas och lagas mat, det pysslas med barnen m.m.... Medans man är snygg och smal och jobbar MASSOR sen myser man lite med sin man också. Känns liksom som de har fler timmar än vi andra eller.

Tror inte man skall bry sig så mycket om sånt.

Anonym sa...

Hihi! Ja och i hur många reprtage har man inte sett Pernilla Wahlgren stå och baka med barnen samtidigt som hon är på turné och repar inför en ny musikal! Jag har slutat att prenumerera på mama, den ger mig bara komplex, och jag saknar den inte ett dugg!

S sa...

Kärlekslåda? Jag skulle DÖ om maken kom hem med en kärlekslåda, innehållande en snäcka. Jag skulle skratta tills jag fick uppsöka sjukhus!

Dessutom gör jag allt för att ha myskläder på mig hemma när jag väl får vara hemma. Orka klä upp sig om man ändå ska vara hemma, bara vi två.

Aja, tanken var nog god.

Ponder sa...

Supén skulle jag kunna tänka mig, men då skulle det inte bli i finkläder utan bekvämkläder.

Kärlekslåda med snäckor låter så avlägset att jag inte ens vet vad jag ska skriva.

Frida sa...

Jag fattar inte ens. Snäckor? Skulle snäckor vara kärleksfullt? Ja, kanske för en snigel.

Jag brukar fräscha till mig lite och duscha ibland. ;)