tisdag 28 april 2009

Fulaste plagget någonsin

Jag tror att jag har lyckats köpa det fulaste barnklädesplagget. Någonsin. Alla kategorier.

Lilla L. och jag skulle till Lindex för att köpa "sallystrumpor", det vill säga blå strumpor som skulle matcha den blåa tröjan med Sally och Blixten McQueen. Lilla L. tyckte att inköp av matchande strumpor var en mycket prioriterad aktivitet. Väl på Lindex så hittade hon en Blixten-pyjamas. Ett vitt linne och ett par svarta knälånga shorts, med en gigantisk röd-svart blaffa på linnet. Den är så ful att den inte ens tål att fotograferas. Lilla L. tycker dock, självklart, att den är skitsnygg.

När maken kom hem utbrast han:
- Men hon ser ju ut som en basketspelare!
Hmm, precis den effekten jag tänkte mig. Visst är det charmigt att hon har en egen smak, men måste den vara så...usel?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi! Underbart!

Viktoria sa...

Jag tror att det är bra. Att veta vad man vill ha. Lilla L verkar ha bemästrat den konsten, den lite usla smaken till trots.

Mm jag tror att det är bra även om det kan vara svårt att kanske se det så här i pyjamaskristider.

maria sa...

Jo, snälla BILD!

Världen enligt J. sa...

Hmm ja, det är nog bra. Och lite söt är hon allt i den fula pyjamasen.

Jag ska fundera över bilden...

S sa...

Ja, bild krävs!

Josefine sa...

ja vad är det med barn? s hemma hos oss faller oftast för djurmönstrat med glitter, glansiga tyger med skitfula tryck och allt möjligt som gör att man får huvudvärk om man tittar för länge på det.