tisdag 14 april 2009

Möten, möten, bara möten

Efter ett antal intensiva timmar vid datorn, författandes eminent text, gick jag ut från kontoret för att gå bort till den lokala hårfriseringen och boka en klipptid. Precis utanför dörren dyker en färgglad kavaj, med tillhörande kvinna, upp.
- Men vilken tur att jag stötte på just dig!
- Eh, ja?
- Det är möte nu och jag tänkte att det skulle vara så bra om du var med!
- Va..?
- Det är om Herr X!
- Öh, men... (letar febrilt i minnet för att komma på vem Herr X är, utan resultat)
- Det börjar om två minuter! Du kan väl komma? Det går snabbt!
- Men... (eftersom jag vet att inga möten någonsin går snabbt)
- Ja, men då ses vi nere i stora sammanträdesrummet då! Bra, bra!
- Men alltså...

Resultat: jag gick på mötet. Det blev ingen klipptid. Det blev inte heller någonting mer skrivet innan det var dags att hämta Lilla L. på dagis.