torsdag 9 april 2009

Tapeter

Just nu sitter jag och funderar över tapeter till hallen. Planen är att chockera oss själva och välja någonting färgglatt och dramatiskt. Ett alternativ är Hanna Wernings Brick Lane.


Ett annat alternativ är Ashbury från Mimou. Den påminner om en tapet som jag hade i mitt barndomshem på 1970-talet.


Ett tredje alternativ är Bengale Paprika från Manuel Canovas. Det är kanske det knäppaste alternativet, men samtidigt det som jag är mest sugen på.


Ett fjärde alternativ är Eldsblomma av Josef Frank. Det absolut fegaste och mest väntade.



Så...vad säger ni?

14 kommentarer:

Lotta sa...

Okej då... kalla mig feg. :)

Är nog inte lika vågad som du.

S sa...

Hanna eller Mimou!

Elin sa...

Ettan gillade jag bäst, härliga och glada färger. Tvåan var rätt fin också, lite mildare, men kan kanske bli lite väl småblommig. Skall ni ha tapeten i hela hallen eller bara en fondvägg?

Världen enligt J. sa...

Det är till en hel hall, fast den består mest av dörrar och öppningar + en murstock. Inte så mycket vägg med andra ord.

Mimou-tapeten har ganska stora blommor, ungefär en decimeter.

Just nu står det mellan Brick Lane och Bengale Paprika...

Alex sa...

Tapet nr 2 andas också uppväxt för mig. Av nostalgiska skäl väljer jag den :)

Ponder sa...

Jag gillade Brick Lane vid första anblicken. Vid andra var det Mimou jag fastnade vid. Vad det betyder för valet vet jag inte!

Ea sa...

Bengale paprika, lätt!!! Jag har själv en djuprosa hall med lite silvermönster och har inte ångrat mig en sekund, och den där tapeten är ännu snyggare än min.

Världen enligt J. sa...

Det är kul att ni tycker så olika! Och att äntligen en person till håller på Bengale Paprika! Jag tror inte att maken vågar säga emot mig i detta fall...

maria sa...

Jag tror på ettan, ni orkar ju göra om hur ofta som helst så skulle ni tröttna om ....ett tag...så finns ju det nya alternativ :-)

S sa...

Men. Det är ju elefanter på Bengale Paprika! Är du säker på att du vill ha elefanter i hallen?

Världen enligt J. sa...

Maria: den tid då vi orkade fixa och dona är förbi. Nu är jag glad om jag orkar städa hemmet...

S: Ja, varför inte...? Tigerjakt med elefanter på hallväggarna kan väl piffa upp en grå tisdag?

Just nu lutar det dock åt den första: Brick Lane.

S sa...

Det klart. Tigerjakt med elefanter kanske inte är så dåligt ändå... Är det det jag ska köra på i köket då kanske??!

J sa...

Plain ol' me. Det går ju inte att komm ifrån att Eldsblomma är ohyggligt fin trots att man hittar den som fondvägg i vart och vart annat, framförallt, kök när man hemnetknarkar.

Världen enligt J. sa...

S: Varför inte? En nackdel är att den är dyr som attan...

J: Jo, den är ju väldigt fin!

Vi (eller jag...) har inte riktigt bestämt oss ännu...