fredag 15 maj 2009

Framme och inloggad

Så är jag - äntligen - på plats hemma hos Bästa M. och hennes familj. Efter en evighetsdag, spenderad på flygplatser och skumpiga flygplan, med dåligt kaffe och märkliga maträtter, så sitter jag nu utsövd och med laptopen inloggad på Bästa M:s nätverk. Förutom att jag ska jobba lite grann (och träffa kollegor på ett av universiteten här) så sammanfattade P. (Bästa M:s make) det hela ganska bra:
- Nu ska vi prata hus i tio dagar.
Jag gjorde tillägget:
- Ja, och lampor!
Varpå Bästa M. omedelbart såg sig tvungen att poängtera:
- Jamen, det är ju ett problem. Var ska vi köpa lampor?
- Okej...somliga hoppade genast över metadiskursen och gick rakt på lampdiskursen!

2 kommentarer:

Ponder sa...

Jag såg nog att du hade varit inne en sväng hos mig också. Känner mig väldigt hedrad att du tar av din dyrbara M-tid för att hålla koll på min blogg.

Hoppas hus- och lampporren blir till belåtenhet.

Världen enligt J. sa...

Det är helt nödvändigt att hålla sig uppdaterad :D