torsdag 7 maj 2009

Jag, min mor och hennes blomkrukor (del 2)

Appropå min mors intresse för blomkrukor, så borde jag nog ta med mig en kamera hem till henne och skaffa fram bildbevis. Det är nog ganska svårt att föreställa sig hur ett blomkruksberoende tar sig uttryck. Utöver alla blomkrukor som hon använder så har hon ett stort skåp, modell garderob med hyllor, som är fyllt med blomkruksstaplar. Krukorna är sorterade efter tillverkare, färg och storlek. Ingenting är nyare än 1960. Favoriterna är från Rörstrand och Bo Fajans, men hon är även ganska svag för Uppsala Ekeby.

2 kommentarer:

S sa...

Wow! Coolt. Ofantligt udda, men lika ofantligt coolt.

Världen enligt J. sa...

Det är fullständigt rubbat - och rätt coolt. Det är för övrigt min mor i ett nötskal. Hon är rubbad på många sätt, men samtidigt så är hon cool. Inte riktigt som andra mammor...det är inte bara blomkrukorna som gör det.