fredag 1 maj 2009

Mitt i en rondell, mitt i natten

På vägen hem från vännerna M & L så står en ung man i rondellen vid Ålidhem. Mitt på vägen. Kanonfull. Och vill lifta. Vi undrar hur någon ens i fyllan kan tycka att det är en bra idé. Ingen plockar upp en liftare, eftersom det bara är potentiella galningar som kommer på idén att lifta (om de är äldre än tolv år och inte bor ute i den riktiga obygden där det inte går bussar). Ingen vill väl heller bli upplockad av en bil, eftersom det bara är riktiga psykon som skulle komma på den idén. Typ galna yxmördare eller folk som har en tortyrkammare i källaren. Den unga mannen, som raglade omkring i rondellen, var sannolikt ingen galning. Han var nog bara valborgsfull. Men vem vill ta reda på vilket? Hoppas han kom hem ordentligt.

5 kommentarer:

Viktoria sa...

Mm vi får hoppas att han kom hem helskinnad.

Sånt kan jag gå och fundera på länge. Hur det gick för ditten eller datten.

Apropå liftning. Jag fick fel på bilen (harkel harkel... det var nåt som tog slut helt oväntat) en snöig och eländig kväll på väg hem från jobbet. Då stannade ett ungt par och jag hoppade in. De såg så snälla ut, förklarade att de visste hur det var att stå där mitt i snögloppet. Jag fick skjuts ända hem och varken jag eller det snälla paret var galningar. Konstigt för så vet jag ju att det är. På riktigt.

Världen enligt J. sa...

Det beror ju lite grann på situationen också. En ensam tjej/kille, mitt i obygden, som verkar ha fel på bilen (eller någonting liknande) - då stannar man ju och hör efter. Men...full kille mitt i stan. Nä.

Men man hoppas ju ändå att de kommer hem...

Ponder sa...

Ja, och vem vill ha ett potentiellt spyfyllo bilen?

Hoppas också han kom hem ordentligt, utan att spy i någons bil...

Viktoria sa...

Nej, jag skulle heller aldrig ta upp en full kille. I ärlighetens namn så vet jag inte om jag ens skulle ha vågat ta upp mig själv där den där kvällen. Jag är superförsiktig numer. Eller kanske mer superfjantig.

Nina sa...

Nä, en sån skulle jag heller aldrig plocka upp. Men jag skulle nog ringa polisen och säga att han fanns där så kanske dom kan plocka upp honom..innan han raglar ut i gatan (beroende på hur full han är såklart)