torsdag 11 juni 2009

I morgon är en annan dag (av plåga)

Jag vet inte när jag senast satte mina fötter i ett gym, annat än för att springa på löpband. Det måste vara minst två år sedan, kanske ännu längre. (Ni anar vad den här inledningen leder...?)

Jepp, jag har varit och tränat på gym tillsammans med en kollega. Tränat efter något sinnessjuk program, med lösa vikter, pilatesbollar och maskiner som jag aldrig har sett tidigare. Väldigt avancerat. Sannolikt även väldigt plågsamt i morgon. Maken får väl skjutsa mig till jobbet i en liten kärra.

3 kommentarer:

Ponder sa...

Visst ÄR det skönt att träna, kan du tänka då i morgonbitti när det tom gör ont att borsta tänderna. ;)
Hoppas du överlever terminslutspurten utan några bestående men förresten. Det känns lite ovant att befinna sig på andra sidan faktiskt, att vara den som orsakar stressen liksom.

S sa...

Men också lite skönt? Erkänn!!

Jag önskar att jag också hade någon som skrek på mig och bad mig attackera pilatesbollen som om jag behövde sinneshjälp. Det hade hjälpt. Jag är alldeles för slö annars.

Lotta sa...

Men visst är det härligt att plåga sig? :)

Finns inget bättre än att gå ner och svettas på gymet. Bra träning för kroppen är det också.