måndag 8 juni 2009

Konsumtionsbekännelse

Vad tusan, mina ambitioner att konsumera mindre har ju redan gått åt skogen under de senaste månaderna (inte minst när jag var i Kanada). Idag har jag ökat mitt dåliga samvete med att köpa en Miu Miu-inspirerad kjol på Åhléns och ett röd-vit randigt linne på Weekday. Ett linne som jag tror att halva bloggsverige har.

Ja, ja, till mitt försvar måste sägas att jag tänker efter innan jag konsumerar. Och att jag använder det jag köper.

Länken till kjolen fungerar uppenbarligen inte som den ska. Det är den röd-vit-blå kjolen, den randiga med fickor.

4 kommentarer:

Kattis sa...

Själv har jag numera slutat att kalla mina inköp för konsumtion. Jag tar samhällsansvar! ;)

Kicki sa...

Den kjolen har jag med :). Den är döfin!

MammaCita sa...

Jepp du har rätt, alla har linnet, så även jag!

Världen enligt J. sa...

Snart kan vi bilda en armé med randiga linnen, volangkjolar och röda Hasbeens :) Årets blogguniform!