tisdag 23 juni 2009

Soffor och gårdar

- När ska jag få min västerbottensgård då?
- *Mummel mummel*
- Det L. försöker säga på ett snyggt sätt är när helvetet fryser till is.
- Amäh?
- Din mamma vill ha en gård som ska matcha en soffa! Hon är beredd att skaffa en helt ny livsstil och att bo granne med bondläppar för att få köpa en Norgavelsoffa!
- Nejdå, så är det inte alls!
- Inte?
- Nej, jag är beredd att byta livsstil för att få ett Per Mobergkök.
- Och få en Norrgavelsoffa!
- Det är för övrigt på grund av bönderna som jag vill bo i bushen utan grannar, så att jag inte ska riskera träffa någon. Det måste vara tillräckligt långt mellan husen för att ingen spontant ska komma förbi på en kopp kaffe.
- Du begriper dig inte på norrlänningar...det kan inte bli så långt mellan två gårdar.

1 kommentar:

J sa...

Skräcken i våra ögon när det ringer på dörren när vi inte väntar besök går inte att ta miste på. Ett hus på landet långt från närmsta granne skulle göra oss så gott. *Förstår ditt resonemang*