måndag 20 juli 2009

Hallen

Renoveringen av vår hall är något av en never ending story. Någon gång förra året utrotade vi den intressanta tapeten som var uppsatt i taket. Innan dess tog vi bort den fula plastmattan - för att finna att parkettgolvet under är sönderspikat av ett par tusen nubb. (Det sistnämnda är ingen metafor. Golvet är bokstavligen sönderspikat.) Vi breddade också dörröppningen, vilket innebar ganska avancerade omdragningar av el.



För någon månad sedan fick vi upp gipsskivor och började spackla. Och under de senaste dagarna har jag satt upp slät väv på några väggar, slipat, silikonat hörn och målat de väggar som är vita.




Igår satte jag upp tapet i delar av hallen (det syns inte på bilderna, men det är som en kub i hallen där toaletten ligger). Nu återstår lister, foder och lite annat finlir. När det är klart ska jag försöka ta bättre bilder.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å herregud! Den förra tapeten skulle ju kunna utlösa ett spileptiskt anfall, kom den med varningstext? Den spaklade väggen är fantastiskt vacker i jämförelse! :)

S sa...

SNYGGT! Den där tapeten tittade vi på till köket, men det blev ju den galna rosa istället! Bra jobbat!

Alex sa...

Händig är hon dessutom! Duktigt jobbat :)

(*asg* som ordverifiering fick jag "alsing" - vet inte om du hört storyn, vi kan ta den via mejl någon gång om så önskas)

Lotta sa...

Det artar sig! Man ska skynda långsamt har jag hört. :)