måndag 6 juli 2009

Here we go (again, again, and again)

Tio minuter senare nåddes vi av upplysningen om att svågern kommer till oss i nästa vecka, för en veckas golfvecka tillsammans med maken. Det var inte svågern som berättade detta - utan svärmor. Snart skickar jag hela gänget på en seriös kurs i kommunikationsteknik.

Steg ett: lyft telefonluren.
Steg två: slå relevant telefonnummer.
Steg tre: berätta om relevanta planer.

Samtliga tre steg utförs med rimlig framförhållning innan aktuell aktivitet äger rum.

6 kommentarer:

S sa...

Åh no! Det värsta.

Lotta sa...

Steg fyra: Fråga om det är ok att man dyker upp!!!
Steg fem: Väl på plats. Hjälper till med diverse hushållsarbete och barnpassning som tack för gästfriheten. :)

Alex sa...

Japp, Lotta fyllde på listan bra där. Seriöst - får vuxna människor hålla på sådär?

Världen enligt J. sa...

Steg fyra och fem är överkurs! Jag nöjer mig med ett till tre tills vidare...

Ponder sa...

Åh hjälp! Jag tror jag på allvar skulle bli tokig om det hände här.

Viktoria sa...

Jösses amalia! Jag hade fått tokspel. På allvar.