måndag 6 juli 2009

Lista, lista, lista!

En utmaning från Norr Went South:

Beskriver mig med tre bra egenskaper:
Snäll, smart och rolig.

Beskriver mig med tre mindre bra egenskaper:
Kort tålamod, dryg och allmänt odräglig.

Jag älskar att:
Stå på en strand och vråla åt havet (se den andra bloggen...).

Jag hatar att:
Misslyckas.

En egenskap jag möjligen inte nämnt på min blogg:
Att jag är extremt konflikträdd (även om jag ofta är tvungen att ta konflikter i alla fall).

En egenskap jag undvikit att blogga om:
Men det kan jag ju inte avslöja?

Jag skrattar åt:
Just nu: 30 Rock. Jag älskar Tina Fey!

Jag gråter:
Av blodbrist, sömnbrist och allmän blödighet.

En situation jag inte gillar och kanske undviker därför:
Se ovan: konflikter.

En situation jag älskar och gärna försätter mig i:
Konsumtion...?

Detta är jag stolt över:
Att jag ibland hinner skriva texter. Seriösa sådana.

Detta kan jag skämmas för:
Ehh, jag är nog inte mycket för att skämmas.

Detta gör mig glad:
Maken och Lilla L. - men också fantastisk musik och konsumtionsfynd.

...lugn:
Havet.

…arg:
Män som tar sig rätten att kringskära kvinnors frihet och lika värde.

…ledsen:
Hopplösa situationer som jag inte vet hur jag ska ta mig ur.

...förtvivlad:
Maktlöshet.

…tacksam:
Lilla L.

Detta ger mig en känsla av att vara odödlig:
Jag vet inte om jag har känt mig odödlig, jag är nog alldeles för neurotisk för det.

Detta gör jag om 5 år, hoppas jag:
Bor vid havet och har skrivit en kioskvältare. *Hybris hybris*

Så här känner jag för hur mitt liv är just nu:
En blandning mellan lysande, okej och uselt, beroende på område.

Mitt motto i livet är:
Kämpa hårdare!

Jag utmanar: Alla understimulerade semesterfirare.

Inga kommentarer: