tisdag 14 juli 2009

Plötslig nostalgi

Nu är garderoberna städade och en rejäl hög med kläder utrensade.

Då jag hade röjt hela dagen ställde jag resolut kassen med kläder i hallen, tillsammans med en massa annan bråte, för vidare transport till den lokala returstationen. Eller snarast: kläderna skulle till en klädinsamlingslåda. Då kom maken och började rota bland kläderna.
- Va? Ska du slänga den här? *fiskar upp ett urtvättat randigt linne som har sett sina bästa dagar*
- Ehhh, ja? Det är tvättat tusen gångar och har gjort sitt.
- Men du som är så söt i det!
- Det är ett linne som jag brukar sova i...
- Ja!
- Och den här! *fiskar upp en röd tröja från Polarn o Pyret, anno år 2000*
- Men ser du inte? Tvättat en miljon gånger!
- Men...
- ... har absolut sett sina bästa dagar!

Den uppmärksamme läsaren kan nu lista ut varför vissa garderober i detta hushåll aldrig rensas, medan andra är fina och prydliga.

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Jag har just lämnat en full IKEA-kasse med finfina kläder till Kupan. De hade inlämningsstopp men kvinnan bakom disken var snäll och lät mig lämna kassen ändå.

Ahh vilken lättnad det är att rensa och bli av med en massa som man ändå inte använder.

Världen enligt J. sa...

Ja, det är sannerligen en lättnat! Nu är både garderober, källlare, returpapper och tomglas fixade.