lördag 8 augusti 2009

15 böcker jag inte skulle kunna ha olästa

Jag höll nästan på att glömma bort utmaningen från Alexandra.


Rules: Don't take too long to think about it. Fifteen books you've read that will always stick with you. First fifteen you can recall in no more than 15 minutes. Tag 15 friends.

Joyce Carol Oates Foxfire
Bret Easton Ellis Rules of Attraction
Bret Easton Ellis Less than Zero
Jean Philippe Toussaint Badrummet
Donna Tartt The Sectret History
Jeanette Winterson Written on the Body
Klas Östergren Ismael
Klas Östergren Fantomerna
Barbara Voors Akvarium
Douglas Coupland Microslavar
Siri Hustvedt Ögonbindeln
Sylvia Plath Glaskupan
Willy Kyrklund Prosa
Sara Stridsberg Drömfakulteten
Steve Sem Sandberg En lektion i pardans

15 böcker var ganska lätt...men 15 vänner? Trogna läsare: känn er helt enkelt utmanade! Jag är nyfiken på era läsupplevelser.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Åh, Ögonbindeln tipsade jag också om! Om det finns någon bok som är absolut fläckfri är det nog den, tycker jag.

Världen enligt J. sa...

Den är fantastisk!

helena h sa...

Eftersom jag verkar ha gett upp bloggandet för tillfället så tar jag mig an utmaningen här hos dig i stället :

Keri Hulme, Benfolket
Sylvia Plath, Glaskupan
Donna Tartt, Den hemliga historien
Joyce Carol Oates, Foxfire
Margaret Atwood, Kattöga
Marilyn French, Kvinnorummet
Ulf Lundell, Sömnen
Douglas Coupland, microslavar
Stina Aronson, Hitom himlen
Elin Brodin, Den europeiske dødebok
Elin Brodin, Morgen i aftenlandet
Cora Sandel, Alberte-trilogin
Birgitta Stenberg, Kärlek i Europa
J. R. R Tolkien, Sagan om Ringen-trilogin
Jayne Anne Phillips, Svarta biljetter

Ponder sa...

Det här var roligt, den hoppar jag så klart på! (Och klickar du på mitt namn kommer du direkt dit - snajdigt va?!)

Världen enligt J. sa...

Helena: det är skrämmande...men jag funderade också på Atwood, Aronsson, Stenberg och Lundell. Och French. Och Philips (men kunde inte komma fram till vilken som egentligen är bäst). En 50-lista hade kanske varit bättre?