torsdag 13 augusti 2009

Ken?

Så här är det: jag har en rätt anal personlighet. Jag gillar ordning, reda och kontroll. Detaljer. Jag gillar inte när mina referensmaterial är på villovägar. Det spelar ingen roll att jag kan ladda ner en ny artikel från Web of Science och printa ut den, för jag vill ha mitt ursprungliga exemplar med mina egna eminenta marginalanteckningar. Nu är Ken Hylands fantastiska artikel från 1999 spårlöst försvunnen. Sannolikheten att någon, typ en kollega, ska ha lånat den är minimal. Alltså är det jag själv som har slarvat bort den. Irriterande.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Jag vet precis vad du menar. Nyutskrivna artiklar utan marginalanteckningar är ju som att börja om från början. Hoppas den dyker upp.

Ser att Väskan förärats en plats i rubriken - stiligt.

Viktoria sa...

Nu kommer här en kommentar som inte hör till inlägget.

Det svider till lite i magtrakten varje gång jag går in här nu för tiden. Väskan. J, väskan! Ahhhgahhhhh vill haaaaaa!

Ja, antagligen är jag patetisk som vill ha materiella ting men den är som en karamell som aldrig tar slut. Finfinfinfin!