tisdag 11 augusti 2009

Myrsteg

Vissa saker går förbannat långsamt, det är bara att inse. Idag var jag laddad att ta tag i ett av mina manus. Först lyckades jag inte hitta själva texten, som jag skrev på i Kanada. Sedan hittade jag inte rätt version av filerna med analyser.

Efter en stund insåg jag att det här var en ganska exakt repris av förra året.

Det här är inte ett exempel på att akademiker sitter och pillar sig i naveln på jobbet. Jag gör - faktiskt - mest andra saker än skriver texter på arbetstid. Så det så.

3 kommentarer:

Viktoria sa...

Jag tror inte att någon här tror något annat än att du är en väldigt flitig arbetsmyra. Så oroa dig inte :)

Världen enligt J. sa...

Jo, jag! Jag känner hur latheten, segheten och brist på motivation breder ut sig i hela mitt kontor!

Viktoria sa...

Ahh huvudpersonen är rätt viktig. Såklart.