söndag 6 september 2009

Konversation med treåring på ett hotellrum

- Mamma! Jag ligger i sängen!
- Mmm.
- Mamma! Var är Pippi?
- Pippidockan ligger i sängen. Sov gott!
- Mamma! Jag kan ligga under madrassen!
- ...
- Mamma! Var är min kudde?
- Du har den bredvid dig, sov nu.
- Mamma! Jag tycker om Pippi!
-...
- Mamma! Där ska du sova!
- Mmm.
- Mamma! Jag har madrassen på mitt huvud!
- ...
- Mamma! Kan du leta efter min kudde!
- Mmm, visst. Här är den. Sov nu.
- Mamma! Sover du?
- ...
- Mamma! Kan du hjälpa mig? Jag ligger under madrassen.
- Sådär, nu ligger du på madrassen. Sov gott nu.
- Mamma!
- ...
- Mamma! Var är min blåa kudde?
- I sängen, sov gott nu.
- Mamma! Kan du hjälpa mig?
- ...
- Mamma! Var är min blåa kudde?
- *letar rätt på kudden*
- Mamma! Jag tycker om min kudde.
- ...
- Mamma! Där ska pappa sova!
- ...
- Mamma! Pippi har en blå klänning!
- ...
- Mamma! Jag har tappat min kudde! Kan du hjälpa mig?
- *plockar upp kudden*
- Mamma! Sover du?
- Mmmm.
- Mamma! L. sover inte!
- ...
- Mamma! Jag ligger under madrassen!
- ...
- Mamma! Kan du hjälpa mig?
- *lyfter upp L., fixar till madrassen*
- Mamma! Jag är törstig.
- ...
- Mamma! Jag är glad.
- Jättebra. Sov gott nu.

(Och så vidare i ungefär en och en halv timme. Sa jag att L. inte är van att dela sovrum med någon?)

Inga kommentarer: