lördag 17 oktober 2009

Alkohol

Helt seriöst så funderar jag på att bli nykterist. Jag tål alkohol bara sämre och sämre ju äldre jag blir. Och inte "tål" i bemärkelsen att jag har dåligt ölsinne, bli full och gör bort mig, utan rent fysiskt. Min kropp gillar inte alkohol, ens i små mängder. Igår kväll drack jag två små glas vitt vin. Jag blev inte berusad - men idag mår jag skit. Ungefär så dåligt som jag gissar att andra människor gör efter betydligt större mängder.

Det är helt enkelt inte värt det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte exakt samma tanke när jag vaknade med migränsmärta i morse efter 2 glas skumpa igår... Varför blir det så? Är det åldern eller för att kroppen inte är van vid alkohol?!

Ponder sa...

Är det inte migränen som spökar till det tror du? Även om du inte får ett "riktigt" migränanfall så känner du av det i kroppen på andra vis?

Fast jag kan nog hålla med om att man mår sämre av mindre alkohol nu för tiden. Undrar om det är för levern blivit sliten eller för att man får mindre mängd alkoholdehydrogenas ju äldre man blir?

S sa...

Lät helt klart jobbigt...

Världen enligt J. sa...

Ja, det vette fan vad det beror på. Kanske är det en kombination av migrän och att jag dricker alkohol alltmer sällan. Och ju mer sällan, desto sämre mår jag.