måndag 26 oktober 2009

Konsumtion (del 518?)

Den som har läst denna blogg ett tag har antagligen noterat ett ambivalent förhållningssätt till konsumtion från undertecknad. Jag sticker inte under stol med att jag gillar att konsumera och att jag även kan spendera en hel del stålar på detta. Samtidigt har jag lurviga idéer om att inte konsumera så mycket och att lägga stålarna på någonting vettigare än att bara slösa bort dem på vad som helst. Typ en kamin till stugan. En svindyr klocka (don't get me started...). Eller någonting annat som jag säkert också skulle klara mig utan, men som jag ändå begär.

Nåväl. Den senaste månaden har jag konsumerat mycket sparsamt. Förutom ett par nya glasögon, som var ett synnerligen planerat inköp, så har jag köpt en sjal på Tradera (51 kronor) och två par underbrallor (198 kronor). I morgon är det dock konsumtion på schemat. En födelsedagspresent till min mor måste köpas och skickas.

Inga kommentarer: