torsdag 26 november 2009

Böcker, böcker, böcker

Snart är det dags för bokcirkel, på en inte alltför glamourös pub. Ärligt talat så förstår jag inte riktigt varför jag gick med på att vi ska äta där, jag vill ha bra käk.

Idag är det min tur att välja bok. Några tänkbara alternativ är:
Steve Sem Sandbergs De fattiga i Lodz (inte alls för att just fick Augustpriset utan för att ett par av hans gamla böcker, De ansiktslösa, En lektion i pardans samt Therese , är något av det vassaste som har skrivits i Sverige.)
Joyce Carol Oates Älskade syster (Joyce är vanligtvis fantastisk, men jag är lite tveksam till just denna bok)
Claes Hylinges Utan ärende (jag älskar hans korta, luftiga och absurda berättelser!)
Jean Philippe Toussaints Running Away (fast jag vet inte om de övriga vill läsa på engelska...)
Klas Östergrens Den sista cigaretten

Vi får se vad det blir.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Jag måste nog läsa (eller lyssna) på Steven Sem Sandberg. Vilken rekommenderar du att börja med?

Världen enligt J. sa...

En lektion i pardans!