tisdag 3 november 2009

Inte min dag

Nu är det dags för gnäll, riktigt seriöst gnäll. Supergnäll.

Först har Lilla L. varit hemma, förkyld och allmänt hängig, samtidigt som jag och maken har haft skiftgång mellan hemmet och arbetet. Det är minst sagt mycket att göra just nu, varför att "bara" vara hemma och ta det lugnt inte har varit något alternativ. Efter lunch var det min tur att åka till jobbet. Då tog jag med mig min nya bärbara dator, som jag hade alla superviktiga och uppdaterade dokument på. Väl på kontoret synkade jag datorn mot servern - och då gick någonting riktigt fel. De uppdaterade dokumenten försvann. Bokstavligen. Jag försökte hitta och återskapa dem, halva supportavdelningen lika så. Trots flera timmars intensivt arbete, då vi sökte på längden, bredden och tvären och med alla upptänkliga specialprogram, kom vi inte längre än att vi hittade en dod fil med ett korrekt namn (men som ändå inte gick att öppna). Två dagars arbete, med intruktioner på engelska som jag behöver ha i morgon, var helt utplånade. Två dagars arbete som jag nu har försökt att rekonstruera på några timmar. Och när jag väl hade påbörjat det arbetet så ringde maken och berättade att Lilla L. kräktes över halva vardagsrumsgolvet.

Vissa dagar skulle man helt enkelt ha stannat i sängen. Dessutom hatar jag PC-datorer ännu mer än vanligt.

Inga kommentarer: