måndag 23 november 2009

Think big, think small?

Igår var det ett stort reportage om bloggar/modebloggerskor i DN, vilket får mig att tänka på diskussionen om att ta sin blogg till nya höjder/nå ut till fler läsare/blogga genom en stor/kommersiell portal (etc.). Men kanske kan den motsatta strategin vara lika effektiv? Här är bloggen med en handfull trevliga läsare, förväntningarna på kommentarer är låga (även om det är trevligt med sådana) och ni kan alla komma förbi och dricka adventskaffe om ni vill. Vi kan prata lampor, jämställdhet och grytrecept. Kanske även dela några karriär och potträningstips. Eller prata indiepop från 90-talet. Eller skor. Eller liberalismens grunder.

För faktum är: jag känner nog enbart tre av mina läsare i den fysiska verkligheten. Och så anar jag att en är en nuvarande eller före detta student.

3 kommentarer:

S sa...

Så spännande att kartlägga sina läsare!

Ponder sa...

Precis det jag kom fram till - att jag har det så bra som jag har det i bloggen. Varför ändra på det liksom?

Viktoria sa...

Jo lite så tänker jag också. Jag gillar de få läsare jag har och uppskattar de kloka kommentarer som kommer.