lördag 23 januari 2010

Göran, den fina väskan och den stora dubbelmoralen

Just nu har jag svårt att släppa väskdiskussionen. Vet ni att Göran Persson, i likhet med H.M. Konungen, har en portfölj från Bölebyns garveri? En portfölj som går lös på c:a 70-80 papp - och då ingår det service och låneväska (det vill säga: man får låna motsvarande portfölj om man måste lämna in sin egen). Portföljerna är numrerade och synnerligen exklusiva. Om jag inte minns helt fel har Göran fått sin väska i present.

Fast just det...Göran är ju man och Bölebyns väskor är både vackra och superdiskreta.

Uppdatering: enligt Expressen så kostade Görans väska 57 papp. Siffrorna ovan är vad jag minns från att ha pratat med en av personerna på Bölebyn, men jag kan minnas fel.

4 kommentarer:

Viktoria sa...

Ja men varför är jag inte förvånad?!

Jag får f*n lust att emigrera till Mars eller nåt. Det bara MÅSTE vara bättre där...

Världen enligt J. sa...

Ja, visst verkar det bättre over there på Mars? Förnuftligt, logiskt, belöning efter prestation etc.

Lotta sa...

Man blir ju förbannad...

Vad är skillnaden? Visst ja... Mona har ju ingen fet ölmage och fula glasögon. ;)

Kicki sa...

Ja fy f-n vad orättvist det är! Sahlin har alltid blivit lite extra utsatt. Jag hejjar på henne.