torsdag 8 april 2010

Ett inlägg som antagligen bara intresserar de som har åtminstone har ett minimalt intresse för golf

All reklam inför US Masters handlar om Tigern, Tigern och Tigern. Tigern svingar som en gud, Tigern gör sin berömda segergest (från ett klassiskt inspel i just US Masters), Tigern knyter näven och så vidare.

Det känns lite lätt osmakligt. Det känns till och med mycket osmakligt. Jag hoppas att får ett totalt melt down, åtta-puttar från en meter, missar cuten, förlorar sin huvudsponsor och att Elin aldrig någonsin förlåter honom.

2 kommentarer:

Kicki sa...

Vet du, jag tycker nog precis tvärtom. Jag hoppas att de kan lappa ihop sitt förhållande och gå vidare. Kämpa sig igenom. Läste en väldigt bra krönika av Croneman i DN för några dagar sedan. Håller inte med om allt, för jag tycker synd om både Elin och barnen, men jag tycker att vi inte har med hans otrohet att göra och att denna historia har blåsts upp kopiöst mycket! Men, alla kan vi inte vara av samma åsikt :). Ha det! http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/johan-croneman-jag-tycker-inte-synd-om-honom-inte-ett-dugg-synd-om-elin-1.1073965

Världen enligt J. sa...

I normala fall kan jag tycka att det är osmakligt när media spekulerar och lägger sig i folks privata angelägenheter, typ otrohet. Men när det gäller personer som mycket medvetet har byggt upp sina varumärken kring sina personligheter (och inte bara kring vad man gör/uträttar) så tycker jag att det blir lite annorlunda. Då får man i högre grad finna sig att bli granskad och uthängd.

Sedan är det klart att jag också kan tycka synd om både Tiger, Elin och ungarna. Om de fixar att gå vidare så är det imponerande (även om jag kanske inte riktigt förstår varför hon skulle vilja det).