tisdag 6 april 2010

Har någon sett några monster? Eller...hur lättlurade är vi?

Vår dotter kör helt olika retoriska strategier när hon försöker övertala oss om att det inte är dags att sova, utan att hon istället ska få vara med oss. Till mig sade hon:

- Det är tråkigt här i sängen! Jag vill vara där nere istället!

Till fadern sade hon:

- Pappa, det är monster här! Jag är rädd! Jag vill vara där nere istället! *lätt darr på underläppen*

Det var cirka fem minuter mellan de olika versionerna.

2 kommentarer:

Josefine sa...

De är smarta de små liven. Alla tricks är tillåtna. Vi har ett jädra jidder om sömn på olika sätt här hemma. Min mamma passade S:et en kväll för ett tag sen. Då hade hon sagt att hon ALLTID har lampan tänd i taket - det behöver hon för att kunna se när hon somnar. Ehh??

Världen enligt J. sa...

Mycket listiga. Mycket. I positiva stunder tänker jag att det är bra och lovar gott inför framtiden. Efter ett par timmars nattning så tänker jag att det vore enklare med en lite mer korkad unge ;)