onsdag 5 maj 2010

Projektmöte - om konsten att ta saken i egna händer

Idag har jag varit på projektmöte hela dagen. Jag har ju skrivit om dessa möten förut, om hur vi sliter nonstop utan raster och nästan svälter ihjäl. Det är knappt någon mat, inget kaffe och definitivt inga bullar eller kakor. Det är ganska konstigt när jag tänker på det: lever inte systemare och programmerare på Jolt Cola och Snickers? Toppat med en rejäl pizza då och då?

Idag tog jag saken i egna händer och tog med en rejäl to-go-latte, chokladbit och en godispåse. På den mikroskopiska lunchen drog jag i mig en extra kaffe. De övriga projektmedlemmarna, som uppenbarligen är med i någon hälsokult, tittade förbryllat på mina tillbehör.

3 kommentarer:

S sa...

Som systemvetare svarar jag nej på Jolt Cola och Snickers, samt pizza.

Programmerarna däremot har jag sämre koll på. Men ingenjörerna brukar var lagda åt det hållet.

Världen enligt J. sa...

Hmmm. Något skumt är det...överlever ni på en halv lunch och ett äpple? Det dricks ju knappt ens kaffe!

S sa...

Inte kaffe??! Bah. Då skulle jag inte kalla det där för riktiga systemvetare. En riktig systemvetare (jag alltså), dricker enorma mängder. Minst två koppar vid ankomst till arbetsplatsen, sen bara fortsätter det i ett ohälsosamt antal innan dagen är slut.

Efter en halv lunch och ett äpple skulle jag inte klara av ett projektmöte. Så jag måste vara den udda systemvetaren...