lördag 19 juni 2010

Champagne och pappersnäsdukar?

Efter att ha läst en del bloggar och forum idag så har jag förstått att en hel del människor (läs: kvinnor) har ordnat privata "kolla på bröllopet-tillställningar" idag. Typ champagne, jordgubbar, tårta och en storpack med pappersnäsdukar framför tv:n tillsammans med väninnorna. Nu är jag ingen anhängare av monarkier, och har inte heller kollat på själva bröllopet, men jag försökte föreställa mig hur det skulle gå till att ringa runt bland kompisarna:
- Tjena, tjena, det är J. här! Jag tänkte höra om du har lust att komma hem till oss på lördag? Jag fixar champagne och massor med jordgubbar och så kollar vi på Vickan och Daniel tillsammans! Makarna skickar vi ut på golfbanan, så det blir bara girlsen! Småtjejerna kan ju ha prinsesstema också! Och smågrabbarna kan vara prinsar! Vad säger du? Visst kommer du?
Om inte annat så skulle det vara intressant som någon form av socialt experiment. Kanske skulle fler än jag tror vilja hänga i vår hörnsoffa, käka jordgubbar och prata klänningar. Eller så skulle det bli ett väldigt pinsamt och tyst telefonsamtal.

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Att jag inte tänkte på att göra det! Vi hade en egen bröllopsfest med bubbel (fanta till barnen) och så fick de avlagda tyllgardiner att leka med. Det var myspys.

Alexandra sa...

jag är inte så mycket för det här med monarkin osv men jag måste säga att det är mysigt att sitta här med stora karamellskålen och "vara med".

En ny sida av mig kom fram ;)

J sa...

:) Kronprinsessbröllop för hela slanten här. Jag gick i nattlinne från morgon till kväll, drog ner persiennerna, tv:n inställd på 1:an, laptopen i knät, när jag blev sugen på något gott tog jag fram bunken med chokladbollsmet och åt med sked. Så kan man också göra. Very classy.

Viktoria sa...

Haha det hade nästan varit värt att testa bara för att se/höra reaktionerna!

Själv slogs jag med myggen och byggde en jättealtan (i jmf med den lilla lilla vi hade förut) som sedan invigdes med snittar och whisky. Ingen champagne eller jordgubbar så långt ögat nådde.

Ponder sa...

Ha ha, det hade varit ett otroligt roligt experiment.

Själv flydde jag ju landet och lyckades missa det mesta, men lika glad för det är jag.