tisdag 8 juni 2010

Det svåra ordet på tre bokstäver

Damn. Jag måste lära mig att säga nej. Att tacka nej. Att inte bara falla för smicker om att jag är lämplig/bra/klippt och skuren för någonting.

Just nu är sannolikt den sämsta tiden någonsin att lägga till ytterligare ett uppdrag på jobbet, för jag tror aldrig att jag har slitit så hårt på så många fronter som just nu. Men även om jag inser det - och mina egna begränsningar - så har jag svårt att tacka nej. Vissa saker ger bra kontakter och nätverk, andra är kul, stimulerande och bra för självförtroendet, ytterligare några är bra eller till och med nödvändiga för cv:n. Uppdraget som det gäller är inte så omfattande på papperet, men jag vet att det kommer att ta mycket tid och energi ändå. Det är utmanande. Och det är nödvändigt för cv:n.

När jag frågade maken om råd så svarade han kort och gott:
- Klart att du ska ta det.
Det är nog så det kommer att bli, även om jag kanske kommer att ångra det längre fram.

Inga kommentarer: