fredag 9 juli 2010

Home sweet home

Hepp. Så är vi hemma igen, efter en vecka hemma hos min mor. Eller snarast i min mors hus, min mor såg vi inte särskilt mycket av. Planen var att vi skulle ha barnvakt, spela golf och vuxenhänga på den fina restaurangen i hamnen, varvat med några väl valda utflykter med Lilla L. Det blev dock någonting annat då allergin från helvetet knockade mig fullständigt och min mor inte erbjöd sina tjänster frivilligt. Några utflykter blev det, lite shopping, en golfrunda och allmänt semesterhäng.

Nu väntar alla ouppackade väskor och kassar, en veckas tvätt och ett ostädat hus.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Jag känner igen det där... Först tjatar de om att få träffa barnbarnen och sen när det väl händer har de inte tid. Mycket underligt.

Skit med allergin, hoppas det lägger sig snart.

Världen enligt J. sa...

Ja, det är mycket märkligt. "Vi träffas ju aaaaaldrig!" och så drar hon iväg på någonting annat.