onsdag 14 juli 2010

Marina, Eddie och Page

I dagens DN är det en stor intervju med Marina Schiptjenko och Eddie Bengtsson i Page. Och som jag har lyssnat på Page på högstadadiet och gymnasiet! Singlar som Dansande man, Blå fötter och Som skjuten ur en kanon gick varma. Marina bidrog även på ett mycket konkret sätt till att förgylla mina tonår - och till att utöka min skivsamling - genom den fantastiska radioserien Syntetisk resa som sändes i P3 under 1987. Jag spelade in programmen på kasett och letade mig sedan fram till guldkorn i de lokala skivbörsarna. (Här finns en inte helt komplett spellista till programmen!)

2 kommentarer:

J sa...

Har du lyssnat på p3 Kultur under veckan? Verkar vara något slags synth-tema.

Världen enligt J. sa...

Oj, det har jag helt missat! Tack för tipset - jag kollar upp på nätet!