fredag 23 juli 2010

Ny strategi: aktiviteter, aktiviteter och fler aktiviteter

Denna vecka är jag till stor del golfänka. Maken spelar golf på den lokala golffestivalen tillsammans med sin bror - och jag är hemma med L. I vanliga fall är detta en given signal för att jag ska ge utlopp för alla varianter av martyrskap, men då det är ganska jobbigt (både för maken och mig själv) så har jag försökt mig på en ny strategi i år. Aktiviteter! Jag och L. har åkt båt, gått på museum, klättrat i labyrint, klappat ormar, kollat på apor, fikat, hälsat på hos folk, varit på lekland, gått på stan, käkat glass och bjudit hit folk. Det är inte så att jag aldrig gör sådana saker i vanliga fall, men absolut inte med den intensiteten. Hittills har det varit en bra strategi: min inre martyr hålls i chack och L. är riktigt nöjd.

Idag står en playdate på schemat. Efter den så ska vi möta upp maken på den avslutande golffesten.

Inga kommentarer: