torsdag 9 september 2010

Appropå konversationen nedan

Jag är en väldigt...mogen människa. När exempelvis en barnmorska lägger pannan i djupa veck och tycker att jag ska jobba deltid (eller inte alls, vem vet?) - trots att jag mest sitter och dräller på mitt kontor om dagarna - så blir jag fullständigt rabiat. Vänta bara! Jag tänker starta företag under föräldraledigheten! Jag ska fotvandra i pyreneerna, nyförlöst och med bebisen i en bärsele! Jag ska fan bli börsmäklare på Wall Street, med ett helt entourage av nannies. Jag tänker jobba 100 timmar i veckan fram till förlossningen. Och skriva en bästsäljande deckare på fritiden.

Jag är, trots allt, inte en idiot.

2 kommentarer:

S sa...

Jag blir PRECIS likadan. Jättemoget, verkligen. Hemskt.

Världen enligt J. sa...

Hehe.

Jo, det är ganska hemskt :)