onsdag 15 september 2010

Jag...på amerikansk fotboll? Hur gick det till?

Om en dryg vecka drar jag till det stora landet i väst! Och tja, inte mycket är förberett inför det. Några utskrifter ligger i en mapp på skrivbordet, pass, biljetter och hotell är fixade och ett antal mail är skickade - och så har jag en biljett till en amerikansk fotbollsmatch (inte soccer utan just amerikansk fotboll). Det sistnämnda är helt obegripligt med tanke på att jag verkligen inte gillar flocksporter - och minst av allt sådana där ett gäng vuxna karlar i trikåer jagar en boll.

4 kommentarer:

S sa...

Vad är det med alla människor som åker till USA??

Världen enligt J. sa...

Åh, vad har jag för svar på det? Det är stort, det är fint (även om med många obehagliga problem om man ser till själva samhället) och det finns massor med kul saker att se och göra? Jag är barnsligt förtjust i både USA och Kanada.

Just denna gång så är det dock till största delen en jobbresa.

S sa...

Jag vill också åka tillbaka snart. Men nu är det verkligen massor av människor som åker dit. Jag blir inte bara vavundsjuk. Jag blir grön av avundsjuk!

Ponder sa...

Ahahaha, Amerikans fotboll när nog det sista jag vill gå på, förutom en (till) cricketmatch då. Men det går säkert att ryckas med i den kollektiva matchyran om man vill - det finns ju försjutton Cheerleaders. (Och det påminde mig med ens om när Anna Skipper i något program benämnde just Cheerleading som "varje flickas största dröm"...)