lördag 18 september 2010

Spyor och husporr

Gårdagen spenderades med att spy som en räv. Sannolikt virusrelaterat, men det kan även ha varit matförgiftning.

Idag kände jag att det var dags att göra någonting kul. Med andra ord: dags för bostadsporr! Så under eftermiddagen har vi snirklat oss ut till den mest fallfärdiga västerbottensgård som man kan tänka sig. Den har enligt uppgift ingen trappa till källaren, ett livsfarligt vardagsrumsgolv, sönderslagna fönsterrutor och är mest av allt ett ruckel. Men vilket ruckel! Det ligger fint och har en enorm potential (om man orkar renovera i fem år vill säga).

På vägen hem kollade vi även på ett annat hus - och jag insåg ett viktigt kriterium för att flytta från stan ut på landet. Det måste vara möjligt att ha hönor. Och helst ett par får.

3 kommentarer:

Colombialiv sa...

Ja! Hönor! Då skulle jag också kunna tänka mig att flytta ut på landet! Jag slipper helst att renovera, dock.

Ponder sa...

Hönor luktar illa, eller iaf deras bajs. Men det är ju gott med hemlagda ägg förstås.

Hoppas det där spyandet slutar snart!

Världen enligt J. sa...

Colombialiv: ja, det ligger någonting i det! Jag är dock helt inne på hönor nu...

Ponder: ja, särskilt om de är många. Men jag har tänkt mig typ fyra stycken...

Spyorna har tack och lov avtagit :)