torsdag 28 oktober 2010

Let's talk about love

Är du i ett förhållande? Ja.
Har du kysst någon idag? Ja, maken.
När går gränsen vid otrohet? Kyssar och hångel?
Är du romantisk? Ja, mer än vad jag en gång i tiden trodde.
Hur skulle du beskriva den perfekta pojkvännen? Rolig, omtänksam och smart?
Hur skulle du beskriva dig själv som flickvän? Samma som ovan? Äh, det är klart att jag har andra sidor också...typ disträ och egocentrisk.
Vad är viktigt i ett förhållande? Respekt, omtanke och gemensamma nämnare.
Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? Öhh...ja, så klart!
Har du lekt med någons känslor? Det är svårt att förneka. Det är dock länge sedan och förhoppningsvis glömt och förlåtet.
Hur många har du varit ihop med? Jag har haft fyra mer eller mindre seriösa förhållanden. Och sedan några konstiga, men förbryllande långvariga, strul.
Länge höll ditt längsta förhållande? Mitt nuvarande. Vi är inne på det åttonde året.
Hur länge var ditt kortaste? Mitt kortaste ordentliga förhållande varade ett drygt år, men jag har ju haft kortare mer struliga också.
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? Numera är svaret givet: i ett förhållande. Men det trodde jag inte innan jag träffade maken!
Är du en bra pojk/flickvän? Jovars, det är jag nog. Jag har säkert ett antal konstiga sidor, men jag tror att de bra sidorna överväger.
Vem sov du senast bredvid (av det motsatta könet)? Maken. Men just nu är vi så sjuka och förkylda att vi sover i olika rum. Inte så romantiskt kanske, men skönt för ögonblicket.
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? De var 30 respektive 40 år gamla.
Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn? Tatueringar är inte min grej, oavsett motiv eller budskap.
Har du mest blivit dumpad eller dumpat? O, ja. Rejält och smärtsamt.
Hatar du ditt ex? Nej, men visst har jag varit skitarg, bitter och ledsen någon gång på yngre stenåldern. Det känns dock väääääldigt avlägset.
Har du velat bli tillsammans med ditt ex igen? Jodå. Och jag har testat olika varianter av att försök igen, med mindre lyckat resultat. Även detta på yngre stenåldern, eller åtminstone förra århundradet.
Har du kvar någonting från dina gamla förhållande? Ja, det finns nog både gamla brev, fotografier och presenter (typ skivor) i någon låda i källaren. Men det är ju inte direkt någonting som jag sitter och rotar i.
När du vill ha någon, vad gör du? Väntar, är allmänt charmig och bidar min tid. Det är fan ett mirakel att jag och maken fick ihop det! *världens fegaste människor*
Bästa raggningsrepliken? Till slut lyckades jag pipa ur mig en fråga om maken ville hänga med på en visit hem till mig - och på den vägen är det. Han flyttade helt enkelt in.
Hur skulle den perfekta dejten se ut? Jag är inte mycket för dejtande, det är mest nervöst.
Vem är den viktigaste personen av motsatt kön i ditt liv? Maken - min vapendragare och bästa vän.
Om mannen i ditt liv skulle du vara otrogen, vad skulle du göra då? Bryta ihop. Ta mig samman, försöka reda ut vad som har hänt och se om det går att fortsätta/gå vidare. Jag skulle inte bara ge upp eller lägga mig ner och dö.
Vill du gifta dig? Varför/Varför inte? Jag är ju gift, så svaret är ja. Det är det näst finaste jag har gjort i mitt liv.
Vill du ha barn? Vi har ju barn, så svaret är ja.
Blir du lätt kär? Nej, faktiskt inte.
Vad faller du för? Intelligens, humor och gemensamma värderingar.
Vad är det mest avtändande du vet? Åh gud, den listan kan bli lång! Det är ju allt från knäppa värderingar till svettiga händer.
Hur viktigt är det att man har något gemensamt? Det är helt avgörande. Jag tror inte på motpoler.
Har du fått ditt hjärta krossat? Ja.
Hur raggar du? Typ inte alls och har nästan aldrig gjort det.
Har du en ”utseendetyp” hos killar? Långa och smala.
Vem var din första kärlek? *haha* Han hette Patrik och gick på min förskola. Jag var fem år.
Vad tycker du om att ligga på första dejten? Tja, varför inte?
Vad tycker du om one night stands? Känns rätt meningslöst.
Är kärlek allt i livet? Nej, men mycket! Kärlek handlar dock inte bara om den romantiska kärleken.

Inga kommentarer: