söndag 24 oktober 2010

X-hus

Vårt, eller egentligen mitt, gamla hus är till salu igen. Huset som jag köpte när jag flyttade upp till de norrländska skogarna. Huset som jag till en början bodde i ensam, innan jag träffade maken och han flyttade in. Det är ett fint litet 50-talshus på den västra sidan om stan, som vi renoverade som galningar under ett par års tid. För fem år sedan sålde vi det till en ung barnfamilj som i sin tur har sålt det vidare till en annan familj - som nu säljer huset igen.

Det känns lite konstigt att titta på bilderna. Vissa saker blir jag glad över, som att det fina originalkaklet på gästtoaletten fortfarande är kvar. Likaså att många av de saker som vi gjorde om, som badrummet, köket och vissa ändringar av planlösningen är sig lika. Två familjer har dock självklart satt sin prägel på huset. Nu är det fula svart/vita fondtapeter både här och var. De har även byggt till diverse trädäck och en helt förskräcklig car port. Stilen är över lag också en annan. Nu ser huset mer ut som en miokatalog än ett femtiotalshus. Jag gillar fortfarande huset - men det går inte komma ifrån att det förmedlar en helt annan känsla nu mot för när vi bodde där.

Inga kommentarer: