måndag 22 november 2010

Och endast J. är vaken (del 3)

Jo, jo, försäljningen på Blocket framskrider med väntad hysteri. Jag kan konstatera:

1. Maken hade rätt i att jag satte för låga priser. Jag tänker fortfarande i mellansverigepriser och inte norrlandspriser (för tro det eller ej: på vintagemarknaden är det mesta dyrare i Norrland).

2. Det är lättare att planera verksamhet och budget för 60 medarbetare än att strukturera försäljning och hämtning av prylar på Blocket.

3. Mitt tidigare hysterirekord, från den gången jag sålde en hundbur till gravt underpris, står sig fortfarande. Denna omgång innehöll dock en god konkurrent: en Arka-stol av Yngve Ekström. Telefonen har varit glödhet.

1 kommentar:

Alexandra sa...

Duktig du är. måste sälja tusen saker minst men kommer mig aldrig för.