fredag 5 november 2010

Snart: akut julångest

För övrigt kommer svärföräldrarna hit om några timmar. Jag gissar att vi ska förhandla om julen i helgen. Typ om var vi ska vara, vem som ska vara med, hur vi ska bo, hur julklappar ska bytas etc.

Jag önskar att jag inte var höggravid just över julen, för då skulle jag kunna argumentera för en skidsemester i fjällen istället. Men till och med jag inser orimligheten i att flänga ner för en svart pist i åttonde månaden - och jag skulle bara vara skitsur över att sitta i en stuga/spaavdelning medan maken fick åka skidor.

4 kommentarer:

Colombialiv sa...

Åh! Lyckan i att ha bokat en resa till Karibien över jul, bara han och jag.

S sa...

Det där lät ju bara träligt. Stackars!

Ponder sa...

Min mamma har också börjar tjata om julen. Och jag vill bara sätta händerna för öronen och gasta "LA-LA-LA-LA-LA-LA"...

(Och ordverifiering blev: munter. Så passande.)

Världen enligt J. sa...

Colombialiv: jag - avundsjuk? Det låter ju alldeles underbart!

S & Ponder: *Lalalalala*