fredag 3 december 2010

En om dagen: dag 22

Någonting som upprör mig

Det här temat tycker jag är riktigt svårt. För så klart så finns det en massa självklara saker som är upprörande, allt från oärliga människor som är fulla av skit till pedofiler och våldtäktsmän. Men jag vet inte riktigt om jag är motiverad att skriva ett inlägg om sådana saker, sådant som upprör de flesta av oss (även om jag inte riktigt heller tror att det just är de sakerna som man är mest upprörd över i vardagen).

Det finns ju många andra, betydligt futtigare saker, som jag upprörs av. Telefonförsäljare som ringer mitt i middagen. Hycklande människor i omgivningen, som vårdar sin politiskt korrekta fasad men agerar på helt andra sätt. Ruttna tomater på ICA. Tröjor som blir noppriga efter första tvätten. Fula plastleksaker. Unkna könsrollsförväntningar.

Kort och gott: det finns många små och stora saker att uppröras över. Listan kan göras lång. Jag stoppar här.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Nu när jag läste din kom jag på en sak till jag blir vansinnig på: alla avocados jag köper som åker rakt ut i komposten för att de är bruna och geggiga inuti.

Världen enligt J. sa...

Över huvud taget är grönsaksavdelningen en säker källa till upprördhet. Any day.