fredag 10 december 2010

En om dagen: dag 29

Mina ambitioner

Okej. Den här listan kan göras lång, men jag nöjer mig med några punkter.

- Springa ett marathon innan 40. Det betyder under 2011. (Säg hej Berlin!)
- Bygga ett eget hus. (Säg hej havet!)
- Skriva den där boken. (Säg hej prestationsångest!)
- Bli professor innan 50, alternativt få det där chefsjobbet. Det där går inte riktigt att uttala, för då kommer jag att aldrig att få/nå det. Och om jag ska vara helt ärlig så tycker jag nog att innan 45 låter mer tilltalande. (Säg hej karriären!)
- Flytta till en mer människovänlig växtzon. (Säg hej Hemnet!)

Uppdatering: den mest osannolika punkten är faktiskt den sista. Det skulle förvåna mig mycket om vi rör oss en mikromilimeter söderut. Inte för att vi inte vill, men för att det kräver så mycket fix, trix, flyt och koordination.

Inga kommentarer: