tisdag 7 december 2010

Saker jag inte förstår (del okänd)

Varför säger alla människor i inredningsprogram (det vill säga: människor som ska få sina hem omgjorda) att de vill ha vaaaarma färger, att det ska vara myyyyysigt (som en stor omfamning!) och att de äääääälskar den ombonade orientaliska stilen - när allt tyder på motsatsen? Typ vita väggar, raka soffor från Ikea och diffusa miomöbler. En och annan diskret mönstrad fondvägg i beige/ljusgrått. Och varför slänger alla inredare in likadana fula röda väggar, förutsägbara kelimmattor och 700 ljuslyktor? Vem tänder någonsin alla dessa ljus?

4 kommentarer:

Josefine sa...

Varje gång jag ser de där 700 ljuslyktorna tänker jag bara på hur förbannat varmt det måste bli. Är mycket värmekänslig.

Alicia sa...

Så sanna reflektioner! Fast en sisådär 700 ljuslyktor ser förbaskat mysigt ut på denna årstiden måste jag ändå säga.

Kicki sa...

Oj, jag har röd fondvägg och älskar det :). Och ja tänder minst 5 ljus i vardagsrummet per kväll. Men smaken är som baken. Ja gillar bohemiska hem, där man ser att någon lever. Kala väggar och inga böcker är inte för mig.

Världen enligt J. sa...

Varmt måste det bli! Och brandfarligt!

Sedan har jag ingenting emot ombonade hem eller röda väggar (jag kan till och med uthärda några ljuslyktor!)...jag blir bara så konfunderad över märkliga inredare på tv. Att det nästan alltid blir likadant. Och över att folk säger samma saker. Nästan hela tiden ;)