måndag 21 februari 2011

Hej, jag heter J. och är bostadsknarkare

I dagens DN var det ett reportage (som dessvärre inte verkar finnas på hemsidan ännu) om bostadsknarkare - människor som är besatta av att göra bostadsklipp, köpa, sälja och renovera bostäder. Människor som mest bara känner tomhet när de har flyttat in i sin nya bostad - för tänk om det stora klippet dyker upp på Hemnet i nästa vecka?

*host host*

Lite (mycket?) lögnaktigt ser jag mig som en rehabiliterad bostadsknarkare. Hey, vi har ju bott i samma hus i mer än fem år! Annat var det på den tiden jag var singel och bodde i storstaden. Att det sedan inte alls är min förtjänt, eller tack vare något slags nyfunnet förnuft, det kan vi väl bortse från? Numera är jag snarast bostadsapatisk. Ringa hantverkare? Fixa klart listerna? Deprimerande.

2 kommentarer:

Kicki sa...

Alltså jag blev nästan lite rädd när jag läste reportaget du nämner. Han prioriterar renovering framför allt annat (till och med före familjen verkar det som...). Jag är ju så långt ifrån denna "husknarkare" som det går att vara tror jag. Vi bor i hyresrätt och jag har kanske sammanlagt gått på 8 husvisningar i mitt vuxna liv. Visst skulle jag vilja ha ett hus, men inte med de priser vi har där vi bor. Hoppas allt går bra med er lille pojke!

Världen enligt J. sa...

Ja, jämfört med den mannen så känner jag mig riktigt frisk och sund!